Registrering af arbejdstid

 

Arbejdstidsregistrering: Pr. 1. juli 2024 har Folketinget vedtaget en ændring af arbejdstidsloven, der betyder at alle medarbejdere skal registrere deres samlede arbejdstid. Dette gælder også undervisere i aftenskolen/foreningen.

Hvad skal registreres? Den tid der skal registreres, er den samlede arbejdstid, inkl. forberedelse af undervisningen og pausetiden mellem lektionerne. Medarbejderen skal registrere den samlede daglige arbejdstid. Hvis medarbejderen/underviseren deler sin arbejdsdag op mellem arbejdspladsen/undervisningssted og hjemmet, er det stadig blot være den samlede mængde arbejdstid, der skal registreres.

 

For undervisere:

Helt konkret medfører den nye lovgivning, at der fra den 1. juli 2024 skal foretages en registrering af ansattes arbejdstid. Dette gælder også undervisere. Det er vores ansvar som arbejdsgiver at stille et system til rådighed, hvor medarbejdere kan registrere sin arbejdstid. Det er naturligvis en ekstra administrativ opgave for både dig som underviser og mig som aftenskoleleder, men vi har søgt at begrænse opgaven mest muligt.

Hos os har vi valgt, at du blot skal registrere de timer der fraviger det præudfyldte skema, der er udfyldt med de samlede arbejdstimer i relation til det antal lektioner, kurset varer.

I disse tilfælde indsendes skema med eventuelle rettelser tilbage til skolelederen efter endt kursusforløb.

 

 



Ullerslev Husflidsforening
Svendborgvej 39 B
5540 Ullerslev

Skoleleder: Mogens Jørgensen

Telefon: 30703304

Mail: info@ullerslev.husflid.dk

CVR: 15356944

Formand Niels Jacobsen 60 24 10 05


Medlem af Fora